Ondt i ryggen ved kontorbordet? 3 tips til at undgå det

Ondt i ryggen ved kontorbordet? 3 tips til at undgå det

Har du problemer med smerter i ryggen, når du sidder og arbejder ved dit kontorbord, er der her et par gode tips, du kan følge for at undgå det.

Stå mere op i løbet af dagen

For det første kan det være en rigtig god idé at stå noget mere op i løbet af dagen. Det kan også være godt at bevæge dig noget mere, så hvis du har mulighed for det, kan det være godt lige at gå rundt og snakke med nogle kollegaer et par gange i løbet af dagen, eller bare lige at gå ned på parkeringspladsen og tilbage igen til din plads engang imellem, så du får rørt kroppen. Har du allerede et hæve sænkebord, er det meget godt at huske at få brugt det.

Træn din ryg

Så kan det også være en smart idé at huske at træne din ryg og nakke noget mere. Generelt er mere styrke i kroppen med til at gøre den stærkere, og på den måde kan din krop altså holde til noget mere. Så det kan være en god idé for dig at komme noget mere i fitness, hvis du ikke allerede er der ofte. Find nogle gode øvelser til ryggen og begynd at lave dem hver dag eller et par gange om ugen. Så vil du hurtigt kunne mærke, at din ryg bliver stærkere, og at du får det nemmere ved at sidde ret i løbet af en lang dag.

Få en god ergonomisk kontorstol

Sidst, men ikke mindst, kan det også være en god idé at bruge penge på en god og ergonomisk kontorstol, hvis du ikke allerede har sådan en. Der er stor forskel på at købe en ergonomisk kontorstol og så bare en billig kontorstol, hvor der ikke er fokus på ergonomien. En ergonomisk kontorstol er med til at give dig og din krop den støtte, du har brug for, når du skal sidde ned i mange timer i træk.

Har du brug for mere julepynt i år, kan du finde store julekugler lige her.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.